Investeren in de ‘zachte kant’; veel organisaties zijn er wat huiverig voor. Onterecht, weet Cees Scheurwater, operationeel directeur bij Dutch Quality Group (DQG). Door te investeren in de ‘softe kant’ én goed georganiseerd te werken, zijn de resultaten van zijn organisatie omhooggeschoten.
Het bedrijf professionaliseren en meer focus brengen op de medewerker: dat wilde Cees Scheurwater toen hij in 2015 mede-eigenaar werd van DQG, dat designmeubels ontwikkelt en fabriceert. ,,Organisatieverandering is een traag proces, daar heb je tijd voor nodig en de juiste tool. Ik wist dat de menskant binnen dit bedrijf onderbelicht was. Maar ik geloofde erin dat we dit met de juiste visie en een plan konden omdraaien.” Na twee dagen in dienst ging Scheurwater op zoek naar een HR-manager. Het werd Marlon Stroosnijder, iemand die net als hij sterk is gericht op talentmanagement. ,,We moesten alles gaan opbouwen binnen de organisatie, maar tegelijkertijd waren we aan het groeien en daar heb je de juiste mensen voor nodig”, vertelt Stroosnijder. Samen kozen ze voor de TMA Methode, als filosofie voor talentmanagement binnen DQG.